Hoe kun je de brandduur van een kaars bepalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga je saw naspelen?
Cryofiel
12 jaar geleden
De brandduur bepalen? Dat is toch simpel: kaars aansteken en op knopje van stopwatch drukken. Wachten tot kaars is uitgebrand. Opnieuw op knopje van stopwatch drukken. Brandduur aflezen van stopwatch.
Amadea
12 jaar geleden
Het kan nog veel eenvoudiger: lees wat op de verpakking staat. Daar staat het namelijk altijd op aangegeven!

Antwoorden (4)

Door een nieuwe aan te steken en er met en stopwatch naast te gaan zitten, net zolang totdat-ie op is.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nu als je maar 1 kaars hebt en het wilt weten voor je hem aansteekt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dát is de vraag niet ;-))))
De tijd opnemen dat het duurt dat de brandende kaars 1 cm. kleiner wordt. De lengte van de kaars in cm. vermenigvuldigen met de genoteerde tijd.

NB Ik herinner me een plaatje waarop in een kaars op gelijke afstanden (warm gemaakte) spijkers waren gestoken.
Het aantal gevallen spijkers op het schoteltje geven dan aan hoeveel tijd is verstreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan nauwkeurig door de kaars te wegen voordat je hem aansteekt, de brandtijd bij te houden en opnieuw te wegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij A-merken, dus de kwaliteitsmerken, staat Op de verpakking de gegarandeerde brandduur van het product vermeld.