Wat zit er eigenlijk in een batterij zodat ie stroom kan geven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit nu al te denken wie het beste antwoord heeft heb ik een week voor nodig om het te begrijpen.Jullie kunnen mij alles wijsmaken ,mag het zo begrijpelijk dat een klein kind het snapt hahhaa.xinix komt aardig in de buurt maar snap het nog niet helemaal......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb niet het beste antwoord voor je maar wel een plus voor je vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verhaal van "mjn" een paar keer moeten lezen het wordt steeds meer begrepen hhii . Bedankt voor de bron.

Het beste antwoord

Lading. Een batterij bestaat uit twee gescheiden delen. In het een deel zit een overschot aan elektronen. In het andere deel een tekort. De elektronen komen aan de ene kant de batterij uit, gaan dan door het draadje en het lampje (of een ander apparaat) en gaan aan de andere kant weer terug de batterij in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt , voor jou het beste antwoord,moest wel een paar keer lezen.maar begrijp het een beetje hihi

Andere antwoorden (5)

Een batterij is een elektrotechnische component waarin elektrochemische energie is opgeslagen, die als elektrische energie - stroom - geleverd kan worden. Historisch wordt een aantal parallel of in serie geschakelde elektrochemische cellen, Leidse flessen of condensatoren een 'batterij' genoemd, in de volksmond heeft de enkele cel van de batterij de naam van het geheel overgenomen. Een auto-accu is een oplaadbare batterij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De onderdelen van een batterij zijn:

- een anode (waar een oxidatie gebeurt, dwz dat een elektron wordt vrijgesteld) en een kathode (waar een reductie gebeurt, dwz dat een elektron opgenomen wordt); dit zijn de elektrodes

- een elektrolyt die de ionen bevat die op hun beurt reageren met een anode en kathode en die de stroom draagt

- een behuizing en aansluitklemmen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In batterijen zit een chemische stof zodanig ingepakt, dat er elektronen gaan lopen bij de reactie van die stoffenin de batterij... En ook nog maken ze dat de stroom buiten om moet lopen, dus van de bovenkant naar de onderkant bijvoorbeeld... Dan sluit men een draadje aan met een lampje, en dan is de kring gesloten, lampje brandt en zolang de chemische reactie loopt, loopt er een stroom en brandt het lampje...

Oplaadbare batterijen daar is de chemische reactie omkeerbaar, tot het niet meer kan, er kan 1000 keer opgeladen worden en ontladen en dan is de rek eruit zeg maar...

Maar dit is in zijn janboerenfluitjesmanier uitgelegd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt verschillende batterijen maar ik heb een leuke site met heel veel informatie voor je gevonden. Kan dat niet allemaal uitleggen. Om het in hele begrijpelijke taal uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Electronen.