Hoe verwijdert aceton nagellak?

Ik weet dat dat gebeurt doordat aceton nagellak oplost, maar wat gebeurt er nou precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook nagellakremover zonder aceton verwijdert nagellak, haha :)

Het beste antwoord

De nagellak lost op in de aceton, zoals je zelf al aangeeft. Het wordt zeg maar 1 vloeistof (de nagellak 'zweeft' als hele kleine deeltjes in de aceton).
Dan kan je het met een doekje of wattenschijfje oppoetsen. Het doekje absorbeert de vloeistof.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad.. Het antwoord was idd al zelf gegeven, maar je legt het duidelijk uit. +

Andere antwoorden (1)

Aceton is een zeer brandbaar en tevens bijtende vloeistof, het is zo agressief dat het de nagel lak doet oplossen. Pas alleen wel op, het is niet goed voor je huid omdat het bijtende vloeistof is.