Heeft de Firma Cella Energy het probleem die zich stelde bij het gebruik van waterstof als alternatieve energiebron opgelost?

Sinds 2007 onderzoekt de Engelse firma Cella Energy een soort superbrandstof die weinig tot geen koolwaterstoffen uitstoot, milieuvriendelijk kan geproduceerd worden en kan getankt worden in conventionele verbrandingsmotoren zonder veel aanpassingen. Na drie jaar onderzoek is de firma klaar met de brandstof. Het is waterstof maar in een andere vorm. Zoals u wellicht weet is waterstof alleen op te slaan en te tanken onder hoge druk en onder extreme koeling. Cella Energy heeft dat probleem opgelost, het kan nu gewoon gelijk benzine getankt en opgeslagen worden.

Toegevoegd na 54 seconden:
http://www.cellaenergy.com/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Voorlopig nog fabrieksgeheim.
Het is geen waterstof, want waterstof kan eigenlijk NIET worden opgeslagen in stalen cilinders. De waterstof (heel kleine atomen) lossen op in het ijzer en verbinden zich daar met de koolstof insluitsels. De dan ontstane methaan (aardgas) levert door de hoge druk een snelle corrosie van het vat.
Een andere methode is waterstof op te lossen in magnesiumpoeder. Op dit moment gaat er 15 liter waterstof in ca. 0,25 cm3.
Overigens is noch waterstof, noch bovenstaand product een energiebron, maar een energiedrager. Die zul je met zonne energie moeten maken/winnen.
Reddie