Een kaars heeft ongeveer hetzelfde effect als een mens qua warmteproductie en zuurstofconsumptie en CO2 productie .

De verbranding van een kaars is onvolledig, daarom wordt er ook CO gevormd, ook microben in de lucht zullen door een kaarsvlam worden gedood, maar normaal gesproken wordt daar een gasbrander voor gebruikt. De vorming van roet is erg slecht voor de gezondheid en de luchtkwaliteit en zal veel apparaten doen verstoppen.

Vanwege het gezondheidsrisico, de schadelijke invloeden op apparaten en de zwarte neerslag in de woonkamer is het niet erg verstandig om kaarsen te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ze zuiveren de lucht van sigarettenrook. Maar de pitten mogen niet te lang worden. Anders gaan ze walmen en dat stinkt dus verpest de lucht dan weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo daar ben ik weer! Ik geloof er helemaal niks van dat een kaars de lucht in een ruimte op wat voor manier dan ook kan zuiveren.
En zeker niet zonder bronvermelding!
Hooguit kan een geurkaars de geur van sigaretten enigzins camoufleren. Maar dat is iets heel anders dan zuiveren. Een kaars bestaat uit lont en kaarsvet. Dus bij het branden worden het kaarsvet en de lont, samen met de aanwezige zuurstof in de kamer, omgezet in verbrandingsprodukten zoals kooldioxide, en koolmonoxide.
De verder in de lucht aanwezige stoffen in een normale kamer hebben geen tot verwaarloze invloed op dat verbrandingsproces. -1
Bij voldoende ventilatie zal door de extra verwarming de lucht zuiverder worden.

Bij onvoldoende ventilatie kan er een ophoping van koolmonoxide ontstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Een kaars bestaat uit kaarsvet en lont.
2. Het branden van een kaars, is het verbranden (oxideren) van dat kaarsvet en die lont.
3. Bij verbranding (oxidatie) is zuurstof nodig.
4. Dat zuurstof haalt de kaars uit de lucht in de kamer.

Conclusies:
De enige invloeden die kaarsen hebben op de lucht in een kamer zijn:
- De temperatuur stijgt licht (afhankelijk van de hoeveelheid kaarsen, en de grootte van de kamer)
- Het zuurstofgehalde daalt

Een kleine verandering in temperatuur heeft absoluut geen invloed op de chemische samenstelling van de lucht in een kamer, en dus ook niet op de zuiverheid ervan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
Op de vragen die mij interesseren kom ik je wel erg vaak tegen, met erg goeie antwoorden.
Ik mag nog niet stemmen, maar je staat bij mij ++++++
Een kaars heeft schadelijke effect op de longen ,vooral grotere kaarsen.
Want ze hebben en vettige CO2 veroorzaakt en die vettige zuurstof zit in de longen.
Daarnaast krijgt men kortademigheid vooral mensen die gevoeliger zijn of allergisch zijn.
En als men kortademigheid krijgt ,haalt minder zuurstof binnen ,daarom krijgt ze na paar jaren hoge bloed druk doordat ze minder zuurstof binnen krijgt.
De Nederlanders branden veel kaarsen en het is een reden dat de mensen hier meer astma krijgen dan andere landen.
Ik brand tegenwoordig een kaars in een dichte lampioen om verspreiding van die vettige Co2 te verminderen en ook daarbij een kleine vaccine licht bij de gelegenheid.

Toegevoegd na 14 minuten:
Na 5 jaar dat ik in Nederland woon ,en na heel veel aandacht dat ik op mijn eigen situatie besteed om een oorzaak vinden voor mijn kortademigheid ,had ik gevonden dat de kaarsen en vochtigheid hebben mijn longen aangetast .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Waar haal je het volgende vandaan:
- ..een vettige CO2 veroorzaakt en DIE vettige zuurstof zit in de longen.-
Je haalt hier aardig wat door elkaar , zuurtof, CO2 en daarnaast leg je een verband met hypertentie die je niet uitlegt. .