vannacht is mn glas cola naast mn bed uit elkaar gesprongen! is hier een verklaring voor??

..dus ik was vanmorgen al vroeg aan het stofzuigen. alleen de bodem van het glas was nog heel. ik heb het zojuist tegen mn buurvrouw verteld maar die begint over spoken en geesten. daar geloof ik niet in, hier moet een simpele verklaring voor zijn. temperatuur?? koolzuur?? oud glas?? ik zou het graag willen weten, want ik ben best wel geschrokken.. vanavond ga ik een testje doen met meerdere glaasjes cola..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo cola naast je bed... Water niet goed??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel cola zuur is en het drinken ervan dus een aanslag op de kwaliteit van je gebit is, kan het toch ook bevriezen. Vannacht heeft het gevroren .......

Antwoorden (2)

De meest logische verklaring, is dat het er in de slaap vanaf gestoten is en kapot gevallen op de grond.
Mogelijk heb je hier zelf niets van gehoord, of wel iets gehoord maar vergeten.
Immers het glas was op de grond gevallen, en daar heb je ook niets van gehoord.
Mogelijk zelfs, dat je in je slaap een slokje genomen hebt en het naast het tafeltje terug gezet, waarna het stuk viel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
die bron is het gezonde verstand van ed :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of we verzinnen gewoon zelf een bron, toch diederik :p?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjonge , tjonge, nadenken heeft toch geen bron nodig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bron gebruik je alleen als je een externe bron hebt. Als je iets zelf bedenk ben je zelf de bron en zet je dat er niet bij op GV. Daarnaast is het ook nog eens een uitstekend antwoord op de vraag. Simpel. Realistisch. Beargumenteerd. Dikke plus hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor de steun.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stond het glas op de grond of op een tafeltje naast het bed? het is belangrijk dat je de omgeving beter weergeeft. Waar ik aan dacht: je kussen viel uit bed of je deken was even weggeschoven. 1 van de 2 raakte het glas. De deken of het kussen dempte het geluid. Zo merkte je het niet. met je slaapdronken hoofd, heb je niets gemerkt van het kussen of je deken.... Toegevoegd na 3 minuten:
En waar lagen de scherven? Was het glas vol? waar lag de cola? Waren de scherven allemaal aanwezig? Bronnen:
- CSI
Cryofiel
12 jaar geleden
Goed antwoord Ed!
+ (mijn beoordelingsban is net opgeheven, dus die plus kan ik je nu daadwerkelijk geven)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stout geweest?
Cryofiel
12 jaar geleden
Ja, voor de derde keer al... De eerste twee keren waren eind 2010. Nu, meer dan een jaar later, heb ik kennelijk weer binnen korte tijd een boel plusjes aan dezelfde persoon gegeven. Het systeem heeft mij daarom een beoordelingsban van een week gegeven. Die is nu voorbij. Ik heb het Beheer van GV voorgesteld de recidiveteller na een aantal maanden te resetten. Ik bedoel, als je meermaals binnen korte tijd dezelfde fout maakt, dan is dat recidive, en dan moet elk volgend geval zwaarder worden bestraft. Maar als iemand meer dan een jaar lang braaf is geweest, en dan weer eens een foutje maakt, is dat geen hardleersheid of zo. Dan moet de fout net zo licht worden bestraft als een eerste overtreding. Beheer gaf aan dat ze mijn opmerking zinnig vonden - maar mijn ban van zeven dagen konden ze niet meer ongedaan maken.
Een combinatie van koolzuur en een klein scheurtje in het glas, dat je over het hoofd had gezien, vind ik de meest logische verklaring. Koolzuurbelletjes komen geleidelijk vrij uit de vloeistof en hechten zich makkelijk aan onregelmatigheden, dus ook in zo'n klein scheurtje. Daar zetten die belletjes nog iets uit, waardoor het glas verder uitscheurt. Afhankelijk van de natuurlijke spanning in het glas is de schade groter of kleiner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet het meest waarschijnlijke, het enige waar ik niet mee eens ben.. :) Een heel goed antwoord verderest. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ooit een volledig nachtkastje, lampje, wekker, bril, leeggemaaid heb met een slapende arm. Toegegeven, daar werd ik echt wel wakker van. Als het glas in zijn geheel, weliswaar aan scherven, op de grond had gelegen dan zou de vraag hoogstwaarschijnlijk niet gesteld zijn, zo redeneerde ik. Maar bedankt! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan!
Natuurlijk! Haha! Maar laten we zeggen dat dit geval, toch wel een van de laatste dingen zijn waarvan je zou zeggen: HE! DAT IS HET! Want zeg nou zelf: Gebeurt het nou eerder dat het door jezelf komt (zie vraag boven de uwe) , of door jou vraag? Daar doelde ik een beetje op haha. Maar aangezien jou antwoord, begrijp ik nou wel wat je wou zeggen ;-D
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik begrijp de redenatie niet. Het kleine scheurtje is groot genoeg om een klein koolzuurbelletje naar binnen te laten. Als het belletje dan uitzet, dan kan het toch nooit een druk opbouwen die groter is dan de vloeistofdruk op die plek? Druk opbouwen kan alleen als het belletje opgesloten zit. Maar het belletje zit niet opgesloten, want het is er van buitenaf ingekomen. Een uitzettend belletje zal dus door het scheurtje heen terug-uitzetten, de vloeistof in, en daar uiteindelijk opstijgen.