Hout kan niet vloeibaar zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in elke bouwmarkt hebben ze vloeibaar hout, dus weet niet hoe jij op deze geniale vraag bent gekomen hoor.

maar met al je wijsheid zal je gelijk hebben, het bestaat niet omdat het ontvlamt als je het verwarmd (hoe ze dit dan ook uitgetest mogen hebben als het niet bestaat)

Toegevoegd na 7 minuten:
Woodpasta (vloeibaar hout). Prijs:€ 21,95. Beschrijving: Woodpasta is een volledig natuurproduct dat gemaakt is van alleen maar dierlijke en plantaardige ...
www.meubelproducten.nl/.../Woodpasta_(vloeibaar_hout)/ -
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de link zie je dat er geen chemicaliën in zitten. je kan dus kiezen, mét of zonder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je kijk naar de eerste opmerking van de vraagsteller kan je zien dat hij het dacht te weten: Rainox ....Dat weet ik en als je de beschrijving leest kun dan zou je dat geweten hebben, maar bedankt voor de moeite :) hij stelt dus een vraag waarop ie het antw al weet, en vervolgens in de vraag ook daadwerkelijk het 'antwoord' geef. ging er dus vanuit dat ie het antw. wist, en als dat niet zo lijkt te zijn begint ie spontaan over chemicalien....?? ach ja, jij vind 't ene vreemd, en ik vind 't andere vreemd...ieders zijn ding :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@eucalypje Ik vind jouw overmatig gebruik van vraagtekens, uitroeptekens en punten een beetje vreemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ten eerste is vloeibaar hout niet vloeibaar, maar meer smeerbaar
ten tweede bestaat vloeibaar hout niet uit hout
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nicktheG, jij mag vinden wat jij wil, ik heb hier geen moeite mee. pokemon, de vraag was niet wát of wanneer iets vloeibaar is.
ook was het niet de vraag of vloeibaar hout wel of niet uit hout moet of kan bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vloeibare hout wat verkocht wordt is natuurlijk geen echt houd, maar een chemisch goedje met dezelfde eigenschappen als hout. Echt hout kan niet vloeibaar zijn, het ontvlamt wel, maar het smelt niet; het verkoolt en lost op in as.
Amadea
13 jaar geleden
Wat vloeibaar hout genoemd wordt is een volledig natuurproduct dat gemaakt is van alleen maar dierlijke en plantaardige lijmen. Eigenlijk is het een houtpasta en is kneedbaar hout een betere naam. Het kan gebruikt worden om noesten en gaten in houten vloeren of meubelen op te vullen. De samenstelling en eigenschappen ervan zijn als volgt:
Basis : cellulose-nitraat
Vaste stofgehalte : ca. 40 %
Soortelijk gewicht (20 graden celcius) : ca. 0,9 g/cm³
Viscositeit : pasteus
Min. verwerkingstemperatuur : 10° C
Kleur nat : diverse houttinten
Kleur droog : diverse houttinten
Geur : oplosmiddelgeur
Aantal componenten : 1
Temperatuurbestendigheid : tot ca. 60° C Het ziet er uit als een houtkleurige lijm: Bronnen:
- http://www.meubelproducten.nl/product/183/Woodpasta_%28vloeibaar_hout%29/
- http://www.frenckenweert.nl/pds.php?productid=27
Antwoord
Verbranden en smelten zijn 2 verschillende processen.

Smelten is een fazetransformatie. Dat wil zeggen dat de stof van de vaste naar de vloeibare toestand overgaat. Dit gebeurt, naargelang de stof, vanaf een bepaalde temperatuur. Bvb voor water bij 0°C.

Verbranden is een chemische reactie, nl. een oxidatie. Dat wil zeggen dat de stof met zuurstof reageert. Bij verbranding van hout reageert de koolstof (element C) in het hout met zuurstof (element O) uit de lucht.

Het smeltpunt van C ligt zo hoog dat het oxideert voor het smelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dit is totnutoe de enige zinnige reactie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed (enig) antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ziet er niet uit.
Als je ijs verwarmt smelt het en wordt het water.
Als je hout verwarmt verbrandt het en wordt het as.
Je hebt dus verschillende fasevormen die voor bepaalde stoffen gelden en die door de samenbouw (eigenschappen) van die stoffen worden bepaald.
Er is geen vloeibare vorm van hout.
Als je ijs verwarmt smelt het en wordt het water.
Als je hout verwarmt verbrandt het en wordt het as.
Je hebt dus verschillende fasevormen die voor bepaalde stoffen gelden en die door de samenbouw (eigenschappen) van die stoffen worden bepaald.