"Wie" weten we niet meer, omdat het rond het jaar 0 was nabij Bhagdad.

Toegevoegd op 16-06-2009 20:38:38
En, 'heruitgevonden' in 1800 door Graaf Alassandro Volta.
AWM
14 jaar geleden
De oudste batterij is gevonden in Irak. Een Irakees dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
George Leclanche, uit Frankrijk. Deze Leclanche is minder bekend dan Volta, maar even belangrijk in de geschiedenis van de batterij. Hij ontwikkelde namelijk de eerste carbon-zink batterij in 1860.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn weten gaat het ontstaan en gebruik van de eerste batterij nog verder terug dan het jaar "0" in Irak.
Ik meen dat er van klei gefabriceerde potten met metalen platen en een kathode en anode zijn gevonden in Egypte. En dat de 'priesterkaste' hiervan gebruik maakte om religieus te imponeren. Daarbij wordt verondersteld dat "de Ark" van de Joden waarmee zij reisden (gefabriceerd door de geadopteerde Joods-Egyptische prins Mozes) een enorme verzamel-isolator was van elektriciteit via aardmagnetisme of zoiets, en dat daarom als iemand de Ark aanraakte hij direkt dood neerviel.
De twee tegenover elkaar geplaatste Engelen op de Ark zouden bij deze elektrische spanning en ontlading een rol spelen.