Ja dat kan. Je kan zweven met enorm veel (echt heeeel veel) heliumballonnen. En dan niet van die kleine ballonnetjes maar met grote weerballonnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frimu2
12 jaar geleden
Ook met kleine ballonnen kan het....
http://www.youtube.com/watch?v=zLPxqciG75o
Na halverwege pas kijken.
Die vraag is al eerder gesteld ( http://www.goeievraag.nl/vraag/helium-ballonnen-blijven-zweven-vliegen.105271 )

Je hebt, volgens dit antwoord, dus ongeveer 75 kubieke meter helium gas nodig om een persoon te laten vliegen/zweven.

Ook leuk om te weten:
Ten tijde van de oorlog waren Zeppelins in principe ook met helium gevuld, alleen kon nazi-Duitsland daar maar heel moeilijk aan komen. Daarom werd het zeer brandbare waterstof gebruikt wat tot de ramp met de Hindenburg leidde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Hindenburg verongelukte in 1938, ruim voordat Duitsland de tweede wereldoorlog begon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit speelde zich af in de aanloop, dus inderdaad voor de oorlog zelf. De hele politieke situatie die tot de oorlog leidde was in 1938 al behoorlijk gespannen. Die spanning zorgde er voor dat met name de Amerikanen aan Duitland geen helium meer wilde leveren. Vandaar dat ik de ramp met de Hindenburg in de context van de 2e wereldoorlog plaatste.
Door Mythbusters bewezen.

Zie filmpje