Hoe komt het dat citroenpitjes soms blijven drijven en soms zinken in cocktails?

Daarnet heb ik mezelf een lekkere cocktail gemaakt, waarin ik met de hand, gewoon boven het glas, een halve citroen heb uitgeperst. De pitjes zijn in het glas gevallen. Sommige blijven drijven, sommige zinken. Het zijn allen pitjes van dezelfde citroen. Hoe komt dit?

De cocktail is gin met gini. In de gini zit bruis. Zorgt dat voor opwaartse kracht?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk door de alcohol die er in zit

Ieder pitje is een individu en is dus verschillend van de rest. De een is harder, zwaarder, groter dan de ander en ook anders van vorm. Het ene pitje is volgroeid, terwijl het andere nog in ontwikkeling is... Denk maar aan de pitjes van een mandarijn, de een is ontzettend klein en gaat tussen je tanden zitten terwijl je bijna je kies breekt op de ander, terwijl ze uit de zelfde vrucht komen. Dit zou een biologische verklaring kunnen zijn, in natuur- en scheikunde was ik nooit zo goed :$

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100