Waarom zijn mistbanken "banken" je kan hier bij mijn weten geen geld lenen of er op zitten?

of heb ik wat gemist is bijv DSB een mistbank geworden? ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je precies?
Er zijn meerdere betekenissen voor een woord.
Een bank is ook een opslagplaats, in dit geval van
vocht wat resulteert in mist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat vindt ik een goede omschrijving dat laatste thx

Antwoorden (5)

Mistbank is een mistflard, mistgordijn, mistsliert, mistveld, nevelbank...

een bank is een oever in het engels... dus daar kan wellicht de oorsprong naar gelinkt worden...

Wel een hele goede: de DSB-mistbank...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is zo, maar er zijn er meer waarop dat niet of moeilijk kan.

- Zandbank
- Oesterbank
- Bank bij kaartspelen
- Banknote
- Bankroet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n bank is een bewolkingsvorm. Je kunt wel in een mistbank zitten en op een zandbank.
Veel gedupeerden van de DSB-bank zijn er in terechtgekomen. Ook het personeel bevindt zich in een mistbank. Dat krijg je als je een bank mist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, eigenaardig woord eigenlijk. En we zijn niet de enige.
Vergelijk:

UK:bank of fog
FR: banc de brume
IT: banco di nebbia
ES: banco de niebla
GE: Nebelbank

Wolken hebben in de meteorologie een aantal benamingen gekregen aan de hand van hun vorm:

banken, lagen, sluiers, enz.);
AWM
14 jaar geleden
die zijn er speciaal voor mensen die onderweg moe zijn kunnen ze even op de mistbank gaan zitten