Door het temperatuurverschil ontstaan er barsten in het ijsklontje. Dat is wat je hoort.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ijs is gebroken.....
Door het verschil in temperatuur knapt het ijsblokje.

Toegevoegd na 37 seconden:
Carglass repareert carglass vervangt hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, inderdaad :)
Bij dooi, krakend ijs!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat tijdens het bevriezen de binnenkant van een klontje als laatste bevriest. Daardoor oefent de binnenkant een flinke druk uit op de buitenkant van het ijsklontje. Bij het ontdooien zet eerst de buitenkant wat uit en wordt het ijs wat minder stevig en het ijsklontje knapt.