Ik heb ooit gehoord dat de ruis op de radio tussen zenders kosmische achtergrondstraling is. Klopt dit enigzins?

En de sneeuw op televisie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Ontstaat door willekeurig bewegende elektronen. Ruis is onvermijdelijk in elke elektronische schakeling. Wat je probeert in de geluidstechniek is om de verhouding tussen dit ongewenste signaal (ruis) en het audiosignaal optimaal te maken en te houden: de signaal/ruis verhouding.
fremar
12 jaar geleden
Een gedeelte van de ruis betreft kosmische achtergrondstraling afkomstig van de oerknal. Je hoort dus iets dat ongeveer 13,7 miljard geleden gebeurde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oerknal is een achterhaalde theorie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat zo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Robin: misschien achterhaald ; misschien niet. Niets i zeker...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was jij erbij dan Robin ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees het boek "De Oerknal" van Simon Singh.... dan weet je er alles over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets is zeker, klopt alleen als je bij delta loyd werkt. Voor de rest hoor ik wel vaker de laatste tijd dat de oerknal achterhaald is. Dit is helemaal niet vreemd en al helemaal geen reden om retorische vragen te stellen.
elektro magnetische straling,word in meer of mindere mate door al onze elektrische/electronische apparaten uitgestraald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slechts 1% van de ruis is afkomstig van de eerste fase van kosmische expansie. Bij betere ontvangers kan dat veel meer zijn.