Twee atomen Chloorgas lenen elk een elektron in de buitenste schil aan elkaar , zodat ze beiden 8 elektronen hebben.
De buitenste elektronenring van beide Chlooratomen raken elkaar. derhalve.
In tegenstelling tot tekeningen zie je niet netjes acht elektronen om elk atoom draaien, die tollen zo snel om de kern dat je ze ziet als een mantel Je "ziet"dus twee Chlooratomen waarbij de buitenste jasjes van beide atomen aan elkaar zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Cl - Cl
Twee Cl atomen met ene enkele binding.