Hoe kan het dat het menselijk lichaam, en in se ook ieder ander object op deze planeet, as wordt wanneer het verbrand wordt?

Want het menselijk lichaam ontstaat immers uit sperma.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heeft je toevoeging met je vraag te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat een lichaam bij verbranding eventueel terug verandert in sperma. Want het ontstaat immers niet, biologisch gezien althans, uit as.

Het beste antwoord

De mens bestaat uit een heleboel moleculen. Ook sperma (en ei)cellen doen dat. Voor een as verbranding geldt:
C(x)H(y)O(z) + O2 --> Co2 + H2O

Hier bij zijn x y en z ongedefineerde getallen. As is voornamelijk Co2. Dit is wat er overblijft na een verbranding. Alles wat brandbaar is, met het welbekende vuurverschijnsel bestaat uit de molecuul C(x)H(y)O(z).

Maar zeker niet alles geeft as op. Kijk maar eens naar de verbranding van Waterstof:
H2 + O2 --> H2O.
Dit geeft helemaal geen as. Dit geeft alleen maar water.

Iets soortegelijks gebeurt met Magnesium.

Dus het geeft as omdat de molecuul zo'n structuur heeft:
C(x)H(y)O(z)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat bestaat volgens mij uit een EI en SPERMA wat ook as kan worden zo gauw het vocht er uit is. Maar goed, wij zijn koolstofwezens en na verbranding wordt dat gewoon as.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook sperma is tot as te reduceren, en je moet weer even terug naar biologieles, want alleen met sperma red je het niet.
AWM
14 jaar geleden
As is datgene wat overblijft na een reactie met zuurstof (en veel warmte). Lang niet elk materiaal op aarde veranderd in stof als het heel warm wordt, neem bijvoorbeeld metalen, dit blijven metalen.

Het menselijk lichaam is weliswaar ontstaan vanuit een eitje en een (veel kleiner) spermazaadje maar dit stukje sperma is weer opgebouwd uit andere bouwmaterialen. Bij het verbranden worden deze organische stoffen dan ook weer ontleed in andere materialen, welke gezamelijk as vormen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*Lang niet elk materiaal op aarde veranderT...
Er zijn 2 soorten materie organische en anorganische ,de organische(mens) is opgebouwd uit anorganische(elementen) ,deze blijven over na verbranding in de vorm van as, dus is het in feite zo dat je bij verbrandig van organisch materiaal de materie ontleed in asbestandelen (anorganisch) energie, en water het water verdampt ,de anorchanische elementen blijven over als as , de rest word omgezet in eerst gas en later energie (warmte) een aantal elementen word hierbij omgezet in oa CO² en andere vluchtige stoffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*wordt omgezet