Opletten in de les (vooraan zitten, dus), maak alle opgaven, maak samenvattingen en begin op tijd met leren. En anders, bijles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer ipv alleen de abstracte stof te leren, kijken of er ook een praktische vergelijking is. Probeer een dagelijkse toepassing aan het natuurkunde probleem te koppelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ergens niet uitkomt het op GV zetten, dan geven wij uitleg.
Je kunt ook voorbeelden die in je boek staan waar de uitwerking bij staat eens voor jezelf maken. Of bij zo'n voorbeeld een getal veranderen en kijken of je het dan kunt oplossen.
Ook de sommen die in de les besproken zijn nog eens voor jezelf maken.
Al doende groei je er vaak in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al is gezegd, vooraan zitten, goed opletten, vragen stellen als iets niet duidelijk is en je huiswerk maken.

Daarnaast kan ik nog een andere hele goed tip geven:

Vraag een andere leraar, klasgenoot, ouder, kennis of wie dan ook. Als je alle informatie van 1 leraar krijgt is dit soms erg eentonig (diegene legt alles op 1 manier uit) Een andere vorm of manier van uitleg kan veel inzicht geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laatst was er bij DWDD een natuurkundige die heel veel filmpjes op Youtube heeft gezet van zijn natuurkunde colleges. Hij geeft daarbij demonstraties waardoor het visueel inzichtelijker wordt. Dus dan zie je meteen wat al die saaie formules daadwerkelijk betekenen. Misschien helpt het je om er eens naar te kijken. Het is wel in het Engels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stel gerichte vragen aan je leraar laat hem duidelijk weten wat je niet begrijpt. ( natuurlijk helpt het een goede leraar te hebben ).

probeer te begrijpen wat er gebeurd. hierdoor je kan je verbanden leggen en krijg je meer inzicht.

probeer een beeld te schetsen van wat er kan gebeuren of waar je bepaalde formules kan toepassen. als je dit zelf niet kan vraag dan of je leraar je kan helpen zo niet vraag het aan een leerling die dit misschien wel kan of natuurlijk op goede vraag.

natuurlijk is het aan jou leraar om jou te begeleiden in de natuurkunde zodat jij hier inzicht in krijgt. wanneer hij of zij je dus niet kan helpen wijs hem dan op zijn/haar taak en laat ze het voor je uitzoeken ( vriendelijk ).

als laatst ga in de les nooit naast je maten zitten liever naast iemand waar je het niet nauwelijks mee kan vinden.
hierdoor zal je je meer concentreren op de les inplaats van afleidingen.

je kan als laatste optie altijd nog een boek natuurkunde voor dummies kopen en hier rustig in bladeren om wat inzicht op te bouwen. kost meer moeite maar is altijd handig.

Succes.