Wat gaat er veranderen in ons leven? (zie beschrijving)

Niet zo lang geleden is er een deeltje ontdekt wat sneller ging Dan het licht, Einsteins relativiteitstheorie zou hierdoor helemaal op zijn kop worden gezet. Allemaal leuk en aardig maar wat betekent het precies, moeten alle natuurwetten opnieuw worden gemaakt of vergeten we het langzaam en blijft alles zoals het was?

Het is nog lang niet bewezen dat de wetenschappers het bij het rechte eind hebben en er neutrino's (want zo worden de deeltjes genoemd) sneller dan het licht verplaatst zijn. Het is heel goed mogelijk dat er berekeningsfouten gemaakt zijn en bovendien moet er eerst nog bewezen worden dat de neutrinos die de onderzoekers "verzonden" hebben ook werkelijk de neutrinos zijn die zijn "ontvangen",want neutrinos schijnen zich constant door de aarde te verplaatsen. Maar áls het zo zou zijn zal er voor ons niets veranderen.

In de praktijk verandert er voorlopig helemaal niks. Theoretische fysici en astronomen, die hebben er weer een puzzel bij.

Er verandert weinig. Na Einstein's relativiteitstheorie zijn de klokken hetzelfde gebleven. En de second is seconde gebleven. Dit zal tot in de eeuwigheid zo blijven. Met alles wat er wordt ontdekt, moeten we er ook nog iets mee kunnen doen ! Voor dit geval van de relativiteitstheorie verandert er helemaal niets, omdat het nog steeds een 'theoretisch' theorie is. In de eerste plaats moeten we het resultaat nog geloven, door andere controle-experimenten. En daarna komt wat we nu al weten, de snelheid van het licht is voor de mens onhaalbaar en dus ook voor elk vervoertuig dat een mens 'moet' gaan vervoeren met die snelheid. Deze constatering is alleen voor de wetenschap enorm interessant.