Hoe komt het dat een stoel zoveel kan dragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaar de benaming draagstoel. Die zie je tegenwoordig weinig meer.

Antwoorden (4)

Omdat ze daar met het bouwen rekening mee gehouden hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een antwoord zeg...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...en toch zit er een kern van waarheid in.
doordat het gewicht verdeelt wordt over het oppervlak en de steunpunten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gewicht van de persoon die erin zit word verdeeld door de aantal poten, als iemand 100 kilo weegt en de stoel heeft 4 poten is het maar 25 kilo per poot. Dus dan ie het niet meer zoveel, de gehele constructie van de stoel geeft de poten de stevigheid om recht te blijven staan, als je gaat wiebelen in een stoel en er gaat iets een beetje wijken gaat het snel en dat gaat het gewicht meer naar andere poten en dan is het snel krak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het een construcie is en als je goed kijkt zie je aan de onderkant driehoeken daaromdus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn stoel heeft geen driehoeken hoor. En vele andere ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mindblowing...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn stoel effe heel erg goed bekeken, maar GEEN ENKELE driehoek te bekennen...