Gaat de afgenomen zonnevlekken- activiteit ons mensheid redden , voor wat betreft opwarming van de aarde en zeespiegel steiging?

Net op het juiste moment , nu we ons echt zorgen gaan maken over de opwarming van de aarde , blijkt dat er misschien een mini- ijstijd in het verschiet ligt. Dit door de afgenomen activiteit van zonnevlekken en - uitbarstingen . Zou dit waar kunnen zijn ? En hoe veel tijd hebben we dan nog om onze Co2 uitstoot aan te passen ?

Toegevoegd na 2 uur:
STIJGING !

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat we inderdaad "gered" worden, of juist vernietigd afhankelijk van op welke termijn je het bekijkt. In bijgaande link krijg je een perfecte visie op "global warming" welke alles in perspectief plaatst. Let vooral op de grafiek betreffende de gestegen zeespiegel.

Toegevoegd na 4 minuten:
En deze kaart geeft ook goed weer wat de invloed van de zon en vulkanische activiteit is geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien, misschien, misschien.

We koelen af -

ALS de verminderde zonnevlekkenactiviteit inderdaad leidt tot een daling van de temperatuur - wat nog allerminst zeker is.

ALS de zonnevlekkenactiviteit gedurende meerdere decennia vermindert - wat nog allerminst zeker is. Zelfs de huidige rust was tot voor heel kort nog een grote verrassing, dus we hebben geen idee hoe het verder zal gaan.

ALS het effect groot genoeg is om de opwarming van de laatste decennia tegen te gaan - wat nog allerminst zeker is.

Kortom, ik zou er niet te veel op hopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor.. De zon gaat ons niet redden, de zon is onze dood...

Wij kunnen geen co2 uitstoot aanpassen... De opwarming van de aarde gaat voort... Een mini-ijstijd gaat er komen...
De aarde warmt op... Ozon-gaten worden groter... De energie-bronnen raken op... De oceanen vissen we leeg...
Oerwouden kappen we...

En wij doen er niets aan, totaal niets...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XINIX mysterieus . "En wij doen er niets aan , totaal niets" klinkt alsof het een dubbele betekenis heeft..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft het ook, alleen jij ontdekte dat, niet verder vertellen hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, met een paar windmolentjes he=ier en daar komen wij er niet. De noodzakelijke maatregelen willen we niet weten..... Ach, het zij zo.
'T aantal zonnevlekken is momenteel onverwacht lang lager dan vantevoren voorspeld. Echter - de _zonneactiviteit_ (uitstoot deeltjes) de laatste jaren is _groter_ dan men verwachtte! De relatie veel zonnevlekken = veel zonneactiviteit is, zoals 't nu lijkt, niet zoals men tot voor kort dacht.
'T antwoord op je hoofdvraag is 'nee'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, zonnevlekken komen en gaan in verschillende cycli. Vraag dat maar aan iedere landurige zendamateur. Die hebben tabellen in welke maanden/jaren bij welke zonneactiviteit, welke verbinding met verre landen mogelijk is (tegenwoordig ook op het internet te vinden).
Oftewel, de redding is hooguit van korte duur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is nu wel echt iets bijzonders aan de hand met de zonnevlekken . Astronomen stellen dat ze helemaal niet weten hoe het grote gebrek aan zonnevlekken is ontstaan , nu al een aantal jaar. Als het goed is zouden we nu weer naar een zonnevlekken maximum moeten gaan...