Toren bouwen met 3 papiertjes?

Ik moet voor techniek een toren bouwen met 3 a4 papiertjes, het mag niet aan de grond worden vastgeplakt het cijfer telt wel 2x mee! dus ik vroeg me af hoe kan ik nou het best een toren bouwen, het cijfer word berekend via de hoogte dus er word niet gekeken naar mooiheid. en hij moet rechtop kunnen blijven staan als er een ventilator komt op stand 1.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Zorg dan dat de onderkant zo breed mogelijk is. Dan raakt je toren minder snel uit evenwicht.

Ook handig om te doen is om je toren niet massief te maken, maar vouw met stroken papier vierkanten en gebruik deze alleen voor het 'frame'. Dan heeft de wind veel minder invloed op jouw constructie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet of het werkt maar je kan het ook zo proberen:

- De 3 papiertjes bovenaan aan elkaar vastplakken.
- Het middelste blaadje aan de onderkant een stukje in het midden inknippen.
- Het linker en het rechter blaadje aan de onderkant naar binnen vouwen.
- Het middelste blaadje dat aan de onderkant is geknipt, heeft nu twee stukken. Plak een stuk aan het linker blaadje en het andere stuk aan het rechter blaadje.

Zo is je toren aan de onderkant breder en valt dus minder snel om.

Wat je ook maakt, veel succes!