Kun je bloed ruiken?

Wij hebben op dit moment met een aantal mensen uit de klas een discussie over of je bloed wel of niet kunt ruiken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Jazeker. Bloed heeft een overduidelijke geur. Echter de meeste wonden die wij hebben zijn te klein om sterk te ruiken.

Ja, dat kun je zeker ruiken. Een klein wondje zul je niet zo snel ruiken, maar het bloed van een geslacht dier ruik je duidelijk.

jazeker kan je het ruiken!!! weet alleen niet of iedereen dit kan, en in even grote mate. ik vind het hoofdzakelijk naar roest/metaal ruiken, en niet zo'n beetje ook. (er zit nog een geur in, maar weet niet hoe ik deze moet omschrijven..zwaar, lichtbitter, in ieder geval een hele compacte/sterke/duidelijke specifieke geur)

Jazeker bloed heeft idd een eigenaardig luchtje. Heb maar eens een hevige bloedneus nou dat kan je goed ruiken hoor. Ik zelf vind het echter stinken bloed.

Bij die discussie zijn vast geen meisjes aanwezig hè? Want het antwoord is ja. En als meisje weet je dat wel 1x per maand. Al denk je wel eens op zo'n moment dat dat aan jezelf ligt,dat dat een idee is. Snap je wat ik bedoel? Beantwoord je vraag denk ik ook wel aardig.

Ja, dat komt door de bacteriën, zo is zweet ook te ruiken, alles wat je ruikt, kan je ook proeven, en die smaak heet Umami. Zie link; Meerendeels gaat het over smaak. Het is een soort metaalachtige smaak.

Bronnen:
http://wyseur.blogspot.com/2008/10/umami-5...

ja, bloed heeft een ijzerachtige geur, maar is geen echt sterke geur, In bloed zit veel ijzer(Fe), vandaar die geur ! Toegevoegd na 3 minuten: en ik kan het weten, heb 23 jaar op een ziekenhuislaboratorium gewerkt, er gingen dagelijks wel honderd buisjes met bloed door mijn handen, groet van Joske11

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100