Kun je bloed ruiken?

Wij hebben op dit moment met een aantal mensen uit de klas een discussie over of je bloed wel of niet kunt ruiken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.4K

Antwoorden (7)

Jazeker. Bloed heeft een overduidelijke geur. Echter de meeste wonden die wij hebben zijn te klein om sterk te ruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kun je zeker ruiken. Een klein wondje zul je niet zo snel ruiken, maar het bloed van een geslacht dier ruik je duidelijk.
bamibal
12 jaar geleden
jazeker kan je het ruiken!!!
weet alleen niet of iedereen dit kan, en in even grote mate.

ik vind het hoofdzakelijk naar roest/metaal ruiken, en niet zo'n beetje ook. (er zit nog een geur in, maar weet niet hoe ik deze moet omschrijven..zwaar, lichtbitter, in ieder geval een hele compacte/sterke/duidelijke specifieke geur)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koperachtig vind ik het.
Jazeker bloed heeft idd een eigenaardig luchtje.
Heb maar eens een hevige bloedneus nou dat kan je goed ruiken hoor.
Ik zelf vind het echter stinken bloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij die discussie zijn vast geen meisjes aanwezig hè?
Want het antwoord is ja.
En als meisje weet je dat wel 1x per maand.
Al denk je wel eens op zo'n moment dat dat aan jezelf ligt,dat dat een idee is.
Snap je wat ik bedoel?
Beantwoord je vraag denk ik ook wel aardig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zeker wel bloed.
In mijn geval is er zelf sprake van extreem bloedverlies waardoor ik zelfs bloedarmoede heb gekregen en
waarvoor ik ook ijzertabletten en vitamine B-complex heb voorgeschreven gekregen.
Bij het uitscheiden van het onbevruchte eitje komt altijd een bepaalde hoeveelheid bloed mee.
Ik heb dit tenminste zo gehoord/geleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het onbevruchte eitje (eicel) komt sowieso niet terug in het menstruatiebloed. Het komt nooit in de baarmoeder aan als het niet bevrucht wordt. Viridflavus heeft gelijk en wat je ruikt komt vooral ook doordat bacterieën in je vagina deze lucht afscheiden. Het bloedverlies dat je beschrijft te hebben klopt wel een beetje. Bij het loslaten van het slijmvlies in de baarmoeder komt wel wat bloed vrij. Maar het is geen zuiver bloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal waarschijnlijk per vrouw verschillen, maar er zijn er zat die wel degelijk ook een aardig plensje zuiver bloed verliezen zoals Karena zegt. .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'zuiver' bloed ruikt heel anders dan dat bloed.
Ja, dat komt door de bacteriën, zo is zweet ook te ruiken, alles wat je ruikt, kan je ook proeven, en die smaak heet Umami. Zie link; Meerendeels gaat het over smaak. Het is een soort metaalachtige smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, bloed heeft een ijzerachtige geur, maar is geen echt sterke geur,
In bloed zit veel ijzer(Fe), vandaar die geur !

Toegevoegd na 3 minuten:
en ik kan het weten, heb 23 jaar op een ziekenhuislaboratorium gewerkt,
er gingen dagelijks wel honderd buisjes met bloed door mijn handen,
groet van Joske11