Schok uit t niets met een tollende shaggie in me hand. Hoe kan dat??

Dit is echt gebeurd!

Ik zat op de bank met draadloze toetsenbord en muis een beetje te computeren. Ik draaide een shaggie en deed die in me linker hand die ik vervolgens omhoog deed en voor ik m opstak dwaalde ik eventjes af in een gedachte. En toen..ik zou bijna zeggen 'pats' aangezien je dat vaak hoort bij electrische schokken, maar dat was niet t geval. Maar het was wel zo een moment waar ik ineens een zeer wazig electrisch achtig gevoel keihard in me hand kreeg. Het gebeurde in een fractie en was al voorbij toen ik me gezicht naar me hand keerde en besefte wat me gebeurde al hoewel ik een uur verbaasd stil heb gezeten. Wat in die fractie gebeurde was dat ik een ontzettende schok kreeg in me 'hand'. Uit reactie opende me vingers zich uiteraard en dat shaggie begon te tollen. Dit voelde en hoorde ik. Het tolde voor een fractie tussen me vingers keihard op hoge snelheid alsof er ineens een soort energie veld tussen me vingers zat. Ik kan tot de dag van vandaag niet verklaren wat dit was of er iets over vinden en zodoende hier terecht gekomen. Ik ben van huis uit een erg retorisch denkend iemand met een erg sterk gevoel voor logica en wil graag altijd alles weten en verklaren en dat ging me altijd erg goed af, maar dit slaat echt alles. Als er hier iemand is die dit kan verklaren of me een inzicht kan geven hoe zo iets kan gebeuren, graag!!! Mijn dank is groot!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je ook nog even vertellen wat je precies aan het denken was? Gebruikte je in die periode softdrugs of andere drugs?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wederom heb ik dat even bewust weg gelaten ivm veel mensen nogal snel geneigd zijn esoterische dingen te roepen, religie erbij te halen of je in een niet zo een psychisch in orde hoekje te duwen waar ik gewoon even gort droge feiten wil weten over hoe zo iets mogelijk is. Ook ben ik beetje allergisch voor cliches, dus vandaar.
Ja ik rook wel eens een jointje. Drink bijna nooit en doe niet aan andere drugs. Wel gedaan in het verleden, maar dat was meer gelegenheids gebeuren op feestjes enzo, maar niet veel. Op het moment dat het gebeurde was ik nuchter. Had dus wel een geprepareerde joint in me hand die ik wou gaan opsteken. Me gedachte gang was het verwerken en orderen van informatie wat ik had ontvangen en ging over weed. Zo wel positief als negatief. Uit eindelijk vroeg ik me zelf af en laat duidelijk zijn dat dit bedoeld was als metafoor, maar ik kwam dus op een punt waar ik probeerde te balanceren en me dus afvroeg(in metafoor) is weed een demon of niet. Precies op dat moment gebeurde het. Dus ja, het toevalsfactor was zo groot dat ik wel eventje heb stil gezeten met de gedachte woow.., maar wel gelijk opzoek ben gegaan naar een logische verklaring die ik nu waarschijnlijk wel heb. Suggesties?

Het beste antwoord

Het is een teken van een hogere macht die je wilt laten inzien dat je beter kan stoppen met roken. Simpeler kan het niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, als je me gedachte gang van het afdwaal moment wist dan zou je dat inderdaad niets verbazen, want ik zat inderdaad over zo iets na te denken LOOL!!
Maar voor we te esoterisch, spiritueel en religieus gaan doen heb ik toch liever even een wetenschappelijk en logische verklaring, maar dank je voor je inzicht :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...daar zit het probleem misschien in. De waarheid niet onder ogen willen zien. Maar goed, next time voeren ze waarschijnlijk het voltage wat op haha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol. Kom maar, best lekker zo een schok ;p

Andere antwoorden (4)

Heb je aan statische electriciteit gedacht? Als je de hele tijd achter je pc zit en met je handen over de plastic toetsenbord wrijft kan je het opwekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was een djin die je shag wou afpakke en roken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL! t was eigenlijk een jointje, dus misschien vandaar ;p
Ik heb zelf weleens een schok gekregen van mijn laptop. Dat schijnt wel vaker voor te komen. Nu zat ik te googlen naar draadloos toetsenbord en schok en kwam ik op onderstaande site uit. Dat gaat dan over een apple toetsenbord, heb jij die toevallig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou die gedachte kwam uiteraard ook door me hoofd, maar waarom na zoveel jaar dan plots 1x? En na een uur in soort mentale shock gezeten te hebben ben ik alles over gaan doen en geen resultaat. En krijg je niet een stroom schok op de plek waar de stroom binnen komt? Ik had me hand zegmaar soort van in de lucht en elleboog leunde op de bank en eigenlijk me hele linkerhand had geen kontakt met het toetsenbord, behalve dan dat deze op me benen lag. Ook is het geen apple toetsenbord, maar logitech voor een gewone desktop. Toch erg bedankt voor de moeite.
Ja hé maar het menselijk lichaam heeft heel erg veel "elektriciteit." Denk maar aan het elektrisch botje achter je elleboog (wanneer je je daar stoot voel je een schok door je arm) en de reflex van je knie die de dokter wel eens test met een hamertje. Zo een gevoel kan je gemakkelijk in je hand krijgen, het is dan soms een combinatie. Bijvoorbeeld prikkels van een verkeerde houding, plotseling terugkerend gevoel (wat het zelfde voelt als veel elektriciteit), schrik of verbazing en reflex als je op je elleboog steunde of je vingertoppen stootte. Het is maar net hoe het dan wordt doorgegeven aan de hersenen maar je kunt echt plotseling onder stroom staan. Dat zenuwen ook met elektrische spanning werken helpt niet echt. Wanneer je veel van dergelijke schokken voelt is het trouwens tijd om naar de psychiater te gaan want het kan dan ook een teken zijn van geestesziektes. 'T is maar dat iedereen het weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt en moet zeggen dat dit inderdaad mij het meest logische lijkt wat ik ook zelf al had bedacht als mogelijke optie. Ik leunde namelijk op me elleboog en mogelijk verschoof ik die een fractie wat een stroomstoot triggerde in dat ellebooggedeelte, maar nogal een flinke was en door schoot in me hand, maar het enigste wat ik me dan afvraag is dan of het mogelijk is als ik een stroombotje kreeg op de bekende elleboog plek deze door kan schieten naar de hand en je daar de klap voelt? Ik moet ook toegeven dat daarna me hele arm wel voelde alsof ik 'm net in 't stopcontact had gedouwd. Dus tintelling door me gehele arm.
Zou het misschien door t speeksel/vocht kunnen komen op t shaggie waar de stroom op eindigde en de klap creëerde in me hand? Zo ja dan zitten we dicht bij denk ik.
Ik heb 2x 220v door me gehad. Via me teen een keer en via me hand, maar dat had te maken met blote voet op een kapot draadje staan en een pc maken waar de stekker er nog inzat ^^
Maar psychisch verder alles in orde hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben blij. Natuurlijk ben je veel gevoeliger nadat je een harde beet hebt gehad van wisselspanning. Het gevoel van het stroombotje kan min of meer spontaan optreden en wanneer het dan niet geassocieerd is met het stoten van je elleboog kun je dat zoals gesteld gemakkelijk tot in je hand voelen. Je projecteert het zelf naar een plaats waar je het waarschijnlijk vandaan voelt komen. Dit past precies bij dat je iets ongebruikelijk in je hand hield en eigenlijk alweer wat was vergeten. Ik vertelde dat het terugkeren van gevoel een schok geeft, dat is bij het terugkeren van aandacht misschien ook zo. Ik wil hierover twee dingen zeggen omdat het zo belangrijk voor je is; Als je te vroeg wakker wordt voel je heel soms het gevoel in je lichaam komen. Dat gaat binnen een tel van boven naar onder. Het is dan net alsof je onder stroom staat; Soms horen mensen een knal die ze zelf verzinnen. Ik heb jaren gehad dat ik iedere maand wel een explosie in mijn hoofd hoorde. Als je het begin denkt te horen dan verzin je, min of meer van schrik, de rest van de knal erbij. Vraag dat maar eens aan mensen en ik ben er zeker van dat het er veel zijn die wel eens een knal hebben "gehoord." Lachen trouwens. Omdat jij even was afgeleidt is het heel voorstelbaar dat je hersenen jou ook even voor de gek wilden houden en deden geloven dat de schok precies daar vandaan kwam waar jij het vermoedde. Sterker nog, je denkt het nu nog terwijl de sigaret niet geaard kan zijn geweest en dus nooit onder stroom zal hebben gestaan zoals dat winkelwagentje vorige week (stond niet in de krant). Ik noem dat in mijn antwoord "van schrik." Ja je hebt dat soort ervaringen nu eenmaal wanneer je even een moment hebt om tot rust te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind t erg interessant hoe je het van natuurkundig/fysiologisch achtig t naar psychologisch in elkaar knutselt met ingebeelde explosies in het hoofd, hersenen die een eigen leven lijden en een winkel wagentje die vorige week niet in de krant stond, maar ik snap je ingeving :)
Met afdwalen bedoel ik niet echt in mentaal andere toestanden of dimensies komen, maar meer soort van even een interessante topic belichten wat in gedachte voorbij schiet wat te maken had met iets waar ik net toevallig klaar mee was. Vooral als je dan alleen thuis zit, sta/zit je er dan ook echt even letterlijk bij stil en neem je even de tijd om er over na te denken. Metaforisch zou je dus kunnen zeggen afdwalen, ik dwaalde af, maar bedoelde dit zeker niet in letterlijke zin zoals jij dat lijkt te beschrijven. Als ik na denk dan ben ik toch 'juist' bij bewustzijn, omdat ik actief nadenk..of niet? Daarom kan ik me niet echt aansluiten bij t 2e gedeelte van het verhaal, maar het eerste staat zeker op t lijstje morgen even googlen. Ik zat trouwens wel t peukie tussen me vingers te draaien, dus weet niet of ik die zo heb zitten opladen. geen idee of stroomschok na vier maanden iets achter laat in je lichaam, maar morgen dus tijd om te researchen :)
Hier word ik niet echt wijzer, maar vind t wel een leuke site.