Aha, je hebt hem aangeschaft?
Nee, maakt niets uit. Het elektromagnetische veld gaat meter hoog.
Trouwens, het is maar wat je wilt, maar als je hem te lang aanzet, dan slaan alle stofdeeltjes neer. Dan wordt het stofzuigen. Ben je wel alles kwijt maar beter is hem een uurtje of 2 aan te zetten, dan alleen de luchtzuivering, trekt alles in het filter.

Toegevoegd na 32 seconden:
meter = meters
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het stof dat in de omgeving van het apparaat neerslaat kan niet zomaar opgezogen of weggeveegd worden. Blijkbaar hechten de geladen stofdeeltjes zich heel sterk. Daarom is een vochtige doek nodig om het weg te vegen. De vochtige doek ontlaadt het geïoniseerde stof. Wikipedia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@moolkeesje, ik heb zelf zo'n ding, 1 keer een nacht aan laten staan met de ionisator in werking, door de hele keet een beste laag stof. Dit ging prima met de stofzuiger weg. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat er een bepaald soort stof is wat je niet kan wegvegen en/of opzuigen.
Maar goed, wikipedia is ook maar gevuld met visies van mensen. Zodra deze geloofwaardig genoeg zijn blijven ze staan. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was dan ook niet mijn visie, het verschil tussen jouw antwoord en en dat van Wiki viel me op en dat wilde ik niet onvermeld laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal duidelijk! ;-)

Andere antwoorden (2)

Nee, die apparaten werken op de begane grond hetzelfde als op de tiende verdieping.
jc54
12 jaar geleden
Binnen de kamen zo hoog mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kamer