Kunnen wij zelf olie maken?

Ik heb begrepen dat olie ontstaat uit fossielen. Waarom stapelen we dan geen dode dieren op onder de grond en maken daar zo olie van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kunnen we doen natuurlijk , er is echter een heel klein nadeeltje aan die werkmethode :

Het duurt een paar miljoen jaar onder HEEEELE hoge druk, voordat je van een berg dooie organismen olie hebt gemaakt.

Daarom doen we het op de makkelijke manier : we 'maken plantaardige olie, uit onder andere lijnzaad en koolzaad. Stuk makkelijker, sneller en goedkoper, en prima brandstof. Er kleven wel ook (ontzettend veel) nadelen aan, maar dat is een andere discussie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan in principe wel
maar dat kost zoveel geld en tijd dat de opbrengst te klein is
dus zou een litertje olie gewoon teveel kosten

niet rendabel dus
12 jaar geleden
Dat zou kunnen natuurlijk.. alleen duurt het even voordat een dier fossileerd en het moet onder grote druk staan. Eer wij dan olie hebben zijn we heel wat jaartjes verder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ook plantaardige olie en de fabricage daarvan duurt niet zo lang. Bio olie meng je met fosiele diesel en starten maar.