Groene stroom is elektriciteit opgewekt uit duurzame energiebronnen. Het begrip wordt gebruikt om een onderscheid te maken met de gewone elektriciteit, die dan "grijze stroom" wordt genoemd. In het elektriciteitsnet is er fysisch gezien uiteraard geen verschil tussen beide.

Maar de stroom die wij thuis krijgen is grotendeels gewoon stroom uit een kerncentrale uit Duitsland/Frankrijk. Een klein gedeelte is eigenlijk "echt" groene stroom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder groene stroom vallen de energiebronnen die (praktisch) onuitputtelijk zijn. De bekendste zijn:
- zonne-energie
- windenergie
- waterkracht
- Biomassa, zoals hout en huishoudelijk afval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En duurzame energie wordt gewonnen uit bijvoorbeeld:

waterkracht (stuwdammen, golfslag, etc)
windkracht
zonne energie
biomassa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ja ik was net een paar seconden later. Maar jouw plusjes zijn dus helemaal terecht
Groene stroom is stroom die op een duurzame manier is opgewekt.