Hoe heet het als een auto zo heftig heen en weer trilt dat de auto onbestuurbaar wordt???

Alvast bedankt !!!!;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een probleem

Antwoorden (5)

Aquaplaning bedoel je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
bij aquaplaning komen de wielen los van de weg en zweven op een laagje water. Kan voorkomen bij hevige regenval. Heeft niets met trillen en schudden te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel onbestuurbaar!
Mogelijk grote onbalans in de wielen en/of aandrijving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pendelen
Het was vroeger voor motoren een probleem. Oorzaak was vaak dat het frame niet helemaal recht (meer) was.
Bij auto's met een aanhanger ( caravans nog meer omdat die vaak fout beladen worden. )
Het slingeren moet je dan zien als een trilling en het moment dat de trilling niet meer te stoppen is als een resonantie.
De trilling wordt daarbij door zich zelf versterkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet kapot
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet shimmy.
zie ook de bron
itsme