Waarom zitten er veel meer waterdruppels op mijn nieuwe vuil container?

Bij ons worden momenteel de containers omgeruild door grotere exemplaren met een chip.

Ik heb nu dus (tijdelijk) 2 van die groene containers is mijn tuin staan.

Wat me nu opvalt is dat na een regenbui, mijn oude container na 15 minuten helemaal droog is terwijl de nieuw hele grote waterdruppels bovenop heeft. En ook aan de zijkanten blijft veel water "plakken".

De deksel van de nieuwe is wel groter maar niet schuiner of rechter en het materiaal lijkt op het oog hetzelfde (groen glad kunststof, die oude is ook nog behoorlijk glad).

Ik vraag me nu af of het toch ander materiaal is of een coating of zo. Het is trouwens erg vervelend Want je moet echt achteruit springen als je hem opendoet of verrijd.

amigo
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het nieuwe materiaal van je nieuwe container is in het begin waterafstotend.
Wordt het wat ouder , dan gaat dat langzaam weg, door weersinvloeden en krasjes.
Neem maar eens een nieuw vuilniszak, daar zie je het zelfde.
Het water wordt door de waterafstotendheid omhoog geduwd tot druppels en kunnen daardoor niet uitvloeien over het plastic.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
ik denk dat je gelijk hebt, want het zijn echt van die mooie bolle druppels, er vloeit niks uit. hebben ze leuk bedacht maar werkelijk van zo'n deksel komt 2 liter water afglijden met dit weer, brrrrr

Andere antwoorden (2)

Het geeft het zelf al aan, de coating zal anders zijn, waardoor de druppels hechten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de containers worden niet gecoat, maar komen zo mooi glad en glimmend uit de spuitgietmachine.
Als je je auto net in de was hebt gezet en het regent, trekt het water samen tot druppels vanwege de was (coating) en deze druppels verdampen langzamer dan op een auto die jarenlang deze behandeling niet heeft gehad.
Het zelfde is met de nieuwe container aan de hand. De coating uit de fabriek werkt nog optimaal, maar dit zal op de duur verdwijnen. Of je moet hem net als je auto even in de was zetten!.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
ha ha ik zie me al bezig, de hele straat verklaart me voor gek..........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed voorbeeld, doet goed volgen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed plan!