een betere naam voor zwembadchloor is hypochloriet (OCl-). Hypochloriet is een oxiderende stof die reageert met organische vervuiling in zwembadwater. Een hoge concentratie zou zelfs de kleurstof in zwemkleding kunnen oxideren (bleken). Hypochloriet heeft daarnaast ook een antibacteriële werking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Chloor doodt de bacteriën.

Misschien als er veel Chloor in het water zit is het water verzadigd en kunnen er niet meer stoffen in oplossen en zakt dat naar de bodem. Maar dat weet ik niet zeker.

Toegevoegd na 42 seconden:
Chloor doodt microorganismen, niet alleen bacterien.