Er is veel informatie over Colloïdaal Zilver(zilverwater) beschikbaar op internet. De meeste websites laten zien hoe bijzonder effectief Colloïdaal Zilver is. Enkele sites laten zich negatief uit over Colloïdaal Zilver in de zin dat het niet werkzaam en zelfs schadelijk zou zijn. (In het engels zoeken onder: colloidal silver)

Positieve berichten:

Enkele beweringen die we regelmatig tegenkomen in de pro-websites zijn:

* De farmaceutische antibiotica doodt nog slechts 6 à 7 soorten bacteriën.

* In laboratoria zijn meer dan 650 organismen uitgetest en niet opgewassen gebleken tegen Colloïdaal zilver.

* Colloïdaal Zilver is zonder bijwerkingen, giftigheid nul, ongevaarlijk en onschadelijk, je kan het zonder problemen dagelijks innemen, een verjongend elixer, een breed spectrum geneesmiddel.

(Deze beweringen zijn zo eensluidend dat het waarschijnlijk is dat ze uit één bron komen of van elkaar worden overgenomen zonder eigen onafhankelijk onderzoek.)

Negatieve berichten:

In een paar sites wordt vertelt over een mogelijke bijwerking van zilver, namelijk Argyria. Hierbij verkleurt de huid naar blauwgrijs.

In de website van mevrouw Rosemary laat ze aan de hand van foto's zien hoe haar gezicht blauwgrijs is geworden. Ze vertelt dat dit is gekomen door het gebruik van neusdruppels waarin zilver was verwerkt. http://RoseMaryJacobs.com

Enkele andere websites ontmoedigingen het gebruik van CZ met argumenten als: niet goedgekeurd door de FDA (= de Amerikaanse 'Food and Drugs Administration'). Hierbij moet worden opgemerkt dat de FDA, Colloïdaal Zilver niet heeft goedgekeurd als geneesmiddel maar wel heeft toegelaten als voedingsmiddel of dieetmiddel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je begeeft je met deze vraag op een zeer ingewikkeld terrein ! Natuurgeneesmiddelen en voedingssupplimenten werken vaak door middel van een trillingsgetal.Iedere stof op aarde heeft zijn eigen trillingsgetal. Daaraan herken je de stof. Door het innemen van deze middelen zoals ook zilverwater breng je dus het trillings getal van deze stof in je lichaam. Deze hebben invloed op het beter of slechter funktioneren van bepaalde delen van ons lichaam. zilverwater heeft invloed op je imuunsysteem. Het kan voor sommige mensen geweldig goed werken maar voor andere totaal niet!!! Maar dat geld voor alles. Het ligt er vooral aan de reden waarom je imuun -systeem niet goed werkt . Je moet het zien als een auto daar moet je benzine in gooien om te kunnen rijden maar zonder een vonk heb je niets aan die benzine. zo ook onze gezondheid, symtoombestijding lost nooit de oorzaak op als een ander probleem deze oorzaak veroorzaakt. Volg je het nog?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hallo panteao, Kon ik uit je vraagstelling niet opmaken, ik ben trouwens gek op koekie's.