Door het schaven met de scherpe kant van de schaar maak je het kunststof aan die kant heet, daardoor krimpt het. Door het krimpen trekt het materiaal aan die kant naar elkaar toe en buigt het lint waardoor het krullen vormt. Soms zie je zelfs nog kleine sliertjes gesmolten kunststof aan de kant waar je met de schaar langs gegaan bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Hier sta ik ook achter

Andere antwoorden (4)

Omdat je van 1 kant er wat van afschaaft.
Daardoor word het wat korter en de andere kant blijft even lang.
Aan de kortere/slappere kant trekt hij dan wat en gaat hij krullen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou denken je de vezels een beetje beschadigt en verwijderd, waar er 'stukjes' tussen de vezels zijn en dus gaan krullen, ik denk dat ik hetzelfde als hierboven bedoel. :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je van die kant met de scherpte van de schaar het cadeaulint buigt en omknikt.
Het lint "onthoudt" dat en blijft dus gebogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie iemands antwoord door een duim omlaag afkeurt maar niet duidelijk maakt waarom, is een anonieme “minnaar” en handelt in strijd met het doel van Goeie Vraag, omdat hij/zij zijn/haar kennis niet deelt.
Het doel van GV is namelijk spreiding van kennis en kennis vermeerderen.
Als je met de schaar lang 1 zijde van het lint gaat, druk je die zijde wat dichter op elkaar. Oftewel de dichtheid aan 1 zijde word grote en dus minder flexibel. omdat deze zijde niet wil bewegen moet de andere zijden maar meer verplaatsen. waardoor het de naar zijde waarlangs je de schaar hebt gehaald gaat leunen. en op grotere lengte krullen.