Dat is een gif,dat niet ineens dodelijkis, maar bij verschillende innames werkt.
RattengifUit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Rattengif is een verzamelnaam voor verschillende vergiften die bedoeld zijn ter verdelging van ratten. Een bruikbaar hedendaags rattengif is smaak- en reukloos en heeft een uitgestelde werking. Ratten zijn lastig te doden met vergif, dit komt door hun eetgewoonten. Ze eten kleine beetjes, wachten even, en eten pas verder als ze niet meteen ziek worden. De eerste dosis moet dus onvoldoende zijn om het dier meteen te doden. Zou de rat wel na één dosis gif-opname doodgaan dan treedt er bij de andere ratten aasschuwheid op. Om deze reden wordt er sinds de jaren '60 alleen nog met multi-dosis middelen gewerkt. De rat zal na ongeveer 4 tot 14 dagen (2 á 3 opnames) doodgaan door inwendige bloedingen
.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n gif stapelt zich op in je lichaam. De volgende dosis versterkt de vorige. Het goeie woord is trouwens cumulatief.