Welke bekende wetenschapper had een hoefijzer in zijn kamer hangen en zei: het maakt niet uit of je er wel of niet in gelooft, het werkt toch?

Tijdens de interview met deze wetenschapper was de interviewer nieuwsgierig naar de reden waarom deze wetenschapper een hoefijzer had in zijn kamer. De wetenschapper was immers van de exacte wetenschappen, waarom deed hij dan mee aan bijgeloof, was de gedachte.
Ik ben de naam van deze man even kwijt. Weet iemand wie dat is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

De Deense wetenschapper Niels Bohr.

Toegevoegd na 16 minuten:
En degene die het volgens een anecdote aan hem vroeg was Albert Einstein.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niels Bohr

"Befaamd is ook het verhaal over het hoefijzer dat boven dedeur van de werkkamer van Bohr hing. Een student vroeg: 'Maarprofessor, een eminent geleerde als u gelooft toch niet in dewerking van een hoefijzer?' Waarop Bohr antwoordde: 'Neenatuurlijk niet, maar men heeft mij verzekerd dat het, ook algeloof je er niet in, toch werkt.'"

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Gezondheid-wetenschap/archief/article/detail/780404/2006/01/25/Niels-Bohr-2.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke anekdote!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan gelooft Bohr er dan toch in, niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de grap juist.