Bestaat een kring bliksem?

Ik dacht er 1 gezien te hebben maar twijfel aan mezelf omdat het zo snel ging en ik er niets over vinden kan. Het was een gesloten kring. Geen bolbliksem dus.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een bliksemstraal is een zichtbare elektrische ontlading tussen twee plekken waartussen zich een groot potentiaal verschil heerst.
Een kringvormige bliksemstraal is dus niet mogelijk.
Theoretisch kan een bliksemstraal zich wel vertakken en de twee takken verderop weer samen laten komen, dan heb je wel iets wat er op kan lijken, maar dan loopt in zo'n deel de elektrische stroom niet rond, maar in twee afzonderlijke delen parallel aan elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je mooie duidelijke antwoord!!! Het ging ook zo snel:-D En gezien vanuit 1 ooghoek.