wat is 90 graden?

is 90 rechtdoor of omhoog?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
90 graden is warm!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wou net zeggen, de heetste sauna!

Antwoorden (7)

Loop je een route en wijk je daar niet van af, dan is je afwijking 0 graden. Besluit je op een moment om te springen, dan volg je (even) een route die loodrecht op de eerder gevolgde weg staat. Dat is 90 graden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Val je daarna terug, dan volg je een route tegengesteld aan je sprong en dat is 180 graden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hangt er van af. 90 graden betekent een rechte hoek. dus 90 graden naar links (zeg maar 270 graden) is links (duuh). en 90 graden naar rechts is rechts! maar als je het anders bekijkt, vanuit de grond zeg maar, dan is 90 graden omhoog (loodrecht op de grond of 360 graden richting) naar boven en 90 graden omlaag (180 graden richting) naar beneden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
90 graden is een hoek. Deze hoek is ten opzichte van iets anders en kan dus zowel rechtdoor omhoog als naar links en rechts zijn.

Toegevoegd na 14 minuten:
Rechtdoor overigens als je 1lijn 1 als rechtsaf ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als 90 graden op een meetkundige hoek slaat en het is de hoek waaronder je een lijn wilt voortzetten dan zou rechtdoor een hoek van 180 graden vertegenwoordigen:
rechtdoor valt dus af.

Omhoog is niet de énige goede richting die met 90 graden te benoemen is, alle lijnen in een vlak haaks op de oorspronkelijke lijn staan onder een hoek van 90 graden.

Dus ook omlaag, linksaf omhoog of omlaag, rechtsaf omhoog of omlaag.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als 90 graden op de temperatuur slaat dan zou ik mijn handen er niet aan branden! ;-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
90 graden is een hoek l__

180 graden is rechtdoor ____

360 graden is een hele rond O

Dus een 90 graden is een links of rechts het is een hoek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de wiskunde (meetkunde) is 9Ogr de hoek tussen twee rechte lijnen die haaks op elkaar staan. Als je een cirkel neemt, dan is die verdeeld in 360gr. Verdeel je de cirkel in tweeën, dan krijg je een rechte lijn door het middelpunt, of twee rechte lijnen in elkaars verlengde vanaf het middelpunt tot aan de cirkel. Deze lijnen maken een hoek van 180gr. tov elkaar.
Verdeel de de cirkel in vieren (vier gelijke kwarten dus), dan krijg je twee rechte lijnen die haaks op elkaar staan. Deze lijnen maken een hoek van 90gr. met elkaar. Hoop dat het een beetje duidelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een leuke link van een plaatje waarop je in 1 keer kan zien wat 90 graden is.

graden word mee aangeven de richting. vanuit gaande dat het noorden dus 0 of 360 graden is. is het logisch te zeggen dat je naar het oosten zou moeten lopen dus afhankelijk van jou positie:

kijk je naar het zuiden zou je als je in een hoek van 90 graden zou gaan lopen naar links moeten lopen

terwijl als je naar het noorden kijkt naar rechts zou moeten lopen.

kijk je naar het oosten loop je rechtdoor

kijk je naar het westen moet je naar achter lopen.

of je draait je in alle gevallen ( behalve het oosten ) richting het oosten en loopt recht door.

echter word hier rekening gehouden dat je dus op het middenpunt staat van alle polen.

anders krijg je dat je zuid of noord oostelijk gaat lopen. en dan komt dit niet overeen met 90 pct

bekijk het plaatje hieronder ( 1 foto zegt meer dan 1000 woorden )

http://blog.bootland.nl/wp-content/uploads/2009/04/652px-kompasroos.png

Succes.