Kan je rekenmachine getallen in de wetenschappelijke notatie zetten?

Ik heb morgen een toets over significante cijfers, en ik vroeg me af of je rekenmachine bijvoorbeeld dit kan uitrekenen:

0,06 kl = 6x10^1 liter

want ik snap het gewoon niet..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.6K

Antwoorden (3)

3x mode en dan voor de optie Sci kiezen. Vul dan 2 of 3 in (aantal decimalen) en je krijgt automatisch elke invoer als een wetenschappelijke notatie uit!

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is in iedergeval zo met mijn rekenmachine; Casio fx-82ms.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mij ook! alleen is het dan ook mogelijk om dat soort sommetjes uit te rekenen van zoveel kl is zoveel l
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is helaas niet mogelijk op deze rekenmachine.
Ja, je rekenmachine kan je op de wetenschappelijke notatie zetten. Jouw rekenmachine kan echter niet 'uitrekenen' dat 0,06 kiloliter gelijk is aan 60liter. Dus als je dat "echt niet snapt" heb je morgen toch een probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op mijn heel oude Sharp EL-506P zou de berekening gaan met de EXP- toets: je toetst eerst het te gebruiken getal in, eventueel met cijfers voor én achter de komma, zodra je EXP toetst verdeelt het schermpje zich in het getal met 1 cijfer voor de komma en de rest erachter, dan een spatie, dan twee cijfers die de macht van 10 aangeven.
Alle bewerkingen die je daarna doet worden dan in deze notatie aangegeven.
Ik neem aan dat jouw rekenmachine op een dergelijke manier een EXP op E EX (enter exponent) optie heeft.

Grtz. Koos.