Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je wint mee hebt op de fiets maar je fietst sneller dan de wind, heb je dan wind tegen?

Ik hoop dat ie duidelijk genoeg is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
975

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

"Wind tegen" staat voor tegenovergesteld aan de windrichting.
Met een voertuig zul je met het sneller gaan dan de windsnelheid 'ervaren' dat je je tegen de wind in voortbeweegt.
Echter de ervaring staat los van het feit dat je nog steeds wind mee hebt.

Het verschil is te ervaren door te zien bij een constant vermogen van het voertuig dat wind tegen in een lagere snelheid resulteert dan wind mee,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heb je gelijk, maar schijnbaar ziet niet iedereen dit zo ( dezelfde inzichten leveren inmiddels mij 3 minnetjes op... ).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb ik je bij deze gecompenseerd.. ;)
Zijn ze nou helemaal!l :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-) Bedankt. Jij natuurlijk ook nog je plus!

Andere antwoorden (6)

Ja, zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee natuurlijk niet. Je hebt nog steeds wind mee. Wel heb je rijwind in je gezicht, maar geen tegenwind.
Je hebt dan nog steeds wind mee. Natuurlijk merk wel wind van voren, maar die is veel minder dan dat je in de andere richting fietst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De resulterende kracht van de wind zal dus tegengesteld zijn aan de fietsrichting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de zeilwereld noemt men dit 'vuile wind'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut!
Maar omdat de tegenwind minder hard is dan met wind tegen of windstil , heb je toch voordeel aan wind mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dan heb je de wind in het gezicht. Probeer het maar eens in de auto.Laat iemand met de wind mee rijden en steek dan je hoofd uit het raam.....wind tegen he?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding