Blijft een "drinkend vogeltje" altijd doorgaan?

Dit drinkend vogeltje: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Drinkend_vogeltje

Volgens mij is de hele werking afhankelijk van het water. Maar stel het water zit in een gesloten bak wat na verdamping "terug regent" in het glas. Gaat het dan eeuwig door?
En als je onderaan het vogeltje een magneetje hangt is het dan mogelijk om met een spoel stroom op te wekken?

Toegevoegd na 48 minuten:
En als je in plaats van een gesloten bak de zee gebruikt als waterbron...

Toegevoegd na 1 uur:
Oke, je kan er stroom mee opwekken:

http://www.youtube.com/watch?v=Rq3K6Ma0wIU

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Het zou best mogelijk zijn dat hij eeuwig doorgaat, maar zodra je er een magneetje aanhangt is er weerstand en zal het langzaam stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel ik niet de werking ken van het vogeltje (alleen van homer simpson die er op een geniale manier gebruik van maakt;)) heeft tot op heden nog niemand de wet van behoud van energie gebroken... met dat magneetje gaat niet werken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) Thnx! Toevallig vond ik Sixty Symbols gisteren via http://topdocumentaryfilms.com Anders was ik je daar ook heel erg dankbaar voor geweest ;)
Er zijn twee voorwaarden nodig om het vogeltje te laten wippen: Water in het glas en de verdamping van dat water als het op het 'koppie' van de vogel zit.
Als je hem opsluit in een ruimte om de condens op te vangen dan raakt de lucht verzadigd met waterdamp en verdampt het water niet meer. Dan stopt ie. Als ie wel wipt kun je best met een magneetje een beetje energie opwekken, er wordt tenslotte energie toegevoerd. Die krijg je alleen niet cadeau.
escape
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Ja. De energie komt uit de warmte van de omgevingslucht.