Welk materiaal is kwa gewicht gelijk aan dat van glas, maar niet breekbaar?

Het is voor een idee om flessen te ontwikkelen van een bepaald materiaal waardoor mensen kunnen oefenen met jongleren met ‘namaak’ flessen. Deze kunnen rustig vallen op de grond zonder dat je in de scherven staat. Als het mogelijk is met een soortgelijke grip, doorzichtbaarheid etc. een vervangend materiaal te vinden dat niet breekbaar is zou dit nog beter zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Waarom zo ingewikkeld doen.
Je neemt een PET fles (b.v. cola-fles) vult hem geheel met een vloeistof, zodat de fles ongeveer hetzelfde gewicht als een lege glasfles krijgt en je probleem is opgelost.
Ik geeft je een site met de sm van vloeistoffen, zodat je de juiste kunt uitzoeken. Het is even experimenteren, maar het moet lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee man. Goed lezen. Je kunt hier patent op aanvragen.
Ik heb gezegd een PET fles. En PET staat voor een heel sterke plastic soort, waar soms frisdranken en ik geloof ook wel cola in wordt gedaan. En PET is veel lichter dan glas. Dit compenseer je door er een vloeistof in te doen. Wel helemaal vol, anders krijgen we geklots en verplaatsing van het zwaartepunt en dan kun je er niet mee oefenen.
Waarschijnlijk is water te zwaar en daarom moet je er een lichtere vloeistof in doen, om zodoende op het gewicht van een lege glazen fles te komen. Snap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan hebben we het samen goed gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zwaartepunt in de fles zal wat anders liggen waardoor het draaigedrag iets anders wordt en je dus net iets anders moet jongleren als met echte flessen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vloeistof heeft dezelfde vorm als de fles, dus waarom verschuift het zwaartepunt van een lege fles tov van een volle fles?

Andere antwoorden (5)

lexan glas kan tegen een stootje...
Onbreekbare kunststof glazen.
Op foto 1....
Denk bijvoorbeeld, gewicht en volume. Glas bubbels in de kolf aan de rechterkant zijn hetzelfde gewicht als de calciumcarbonaat aan de linkerkant.

Toegevoegd na 48 seconden:
knappe vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het eventueel op gras doen, een alternatief. Wijnflessen breken dan niet erop. Heb je in ieder geval de zelfde grip en gewicht.
Anders zul je denk ik op een duur soort plastics komen, als je op het zelfde gewicht wil komen!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aluminium heeft ongeveer dezelfde dichtheid. Ter vergelijking: Glas heeft (gemiddeld) een dichtheid van 2,5 kg/dm3, Aluminium 2,755 kg/dm3 - als je aluminium fles een fractie dunner is is die dus even zwaar.

Kijk eventueel ook even in de wiki tabel met soortelijke massa's voor andere ideeen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of dit de meeste practische vervanger is weet ik trouwens niet - aluminium is per kg wel een stukje duurder dan glas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omwikkel de glazen fles met plastic tape, twee lagen moet genoeg zijn, en ze breken niet meer in stukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal niet echt antwoord geven, maar een Safari-fles is ook vrij moeilijk te breken. Wel glas, maar erg stevig.