Google, je boek, zoek wat informatie op scrijf daar een verslag over, oftewel zoek uit hoe het werkt.

Doe dan een proefje, met een zelfgemaakte chemische cel, bijvoorbeeld de eerste, die van John Daniell die is redelijk makkelijk.

Of bedoel je hoe werken ze, in dat geval maken we jouw huiswerk, maar ik heb toch een paar handige sites bijgevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nogal een theoretische vraag, lijkt me. Blijkbaar gaat men er van uit dat je weet wat een elektrochemische cel is en wil men je de scheikundige werking ervan onderzoekt. Je onderzoek moet dus op de scheikunde gericht zijn. De vraag is welke aspecten je moet bestuderen. Staat de samenstelling van je cel vast, of moet je een aantal systemen vergelijken? In welk opzicht dan? Moet je anders het rendement van een bepaalde cel bestuderen in functie van de contactoppervlakte van je elektrodes of de concentratie van je elektrolyt? Wat je altijd moet weten om te beginnen, zijn uiteraard je beginwaarden. Dan moet je een gecontroleerde wijziging doorvoeren; laden of ontladen, concentratie of contactoppervlak wijzigen. Daarna moet je de nieuwe (eind?)waarden meten. Nu moet je de wijziging theoretisch gaan onderbouwen: de reactie en stoichiometrie ervan. Als je genoeg metingen hebt, kan je er je statistiek op loslaten. Indien je genoeg betrouwbare resultaten verzamelt, kan je vergelijkende conclusies maken.