Lopen tijd en ruimte altijd parallel aan elkaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow moeilijk. geeeeeeeeen idee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik voel me dom :(

Het beste antwoord

Parallel is een begrip uit de ruimtelijke dimensies, lengte, breedte en hoogte. Het is eerder nutteloos van 2 of 3 dimensionale voorstellingen proberen te maken van een iets met meer dimensies. In de huidige theoriën is er een wiskundig verband tussen tijd en snelheid (verplaatsing). In de 4-dimensionale theorie heeft de tijd, in tegenstelling tot de ruimte, maar één richting; alles beweegt zich met een bepaalde tijdsnelheid naar de toekomst. De eenvoudigste voorstelling (zonder gravitatie-invloed):

t = t0/ (1-(V²/c²))^0,5
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank hiervoor, ik ga ermee aan de slag!

Andere antwoorden (3)

In principe wel. Als je tijd van ruime kon scheiden (niet meer parallel) dan zou je tijd kunnen buigen en dus tijdreizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doen ze juist niet! Ze staan loodrecht op elkaar. Daarom zijn het ook *verschillende* dimensies.

Begrijp je je eigen vraag wel...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat klopt niet. Zo verschillend zijn die dimensies niet. Twee gebeurtenissen die voor de ene waarnemer op hetzelfde tijdstip maar op verschillende plekken plaatsvinden, kunnen voor een andere waarnemer op dezelfde plek, maar op verschillende tijdstippen plaatsvinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt cryofiel (;
Het moet kunnen, maar aangezien de mens over het algemeen heel fysiek is en veel dingen op dat vlak toch nog onbekend terrein zijn, gaan we er vanuit dat het niet kan.
Al is de geest wel tijdloos, dus dan kan het wel.
Ingewikkeld antwoord misschien.
Fysiek is het niet mogelijk dat twee voorwerpen/mensen op dezelfde tijd op dezelfde plek zijn (om het nog leuker te maken)
succes :)