Als je bijvoorbeeld een pakketje opent, zit er altijd 'silica gel' in. Waarom?

Het heeft geen nut eigenlijk, aangezien je het toch weg moet gooien. Waarom stoppen ze het er dan gewoon in?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weggooien hoeft niet echt, je kunt het hergebruiken door het te regeneren (drogen) in de oven - niet magnetron, gewoon hete lucht en gas.
Een kleurindicator, als die in de korrels aanwezig is, laat zien of de zoutkorrels verzadigd zijn met opgenomen vocht.

Het beste antwoord

Een pakketje kan tijdens transport van temperatuur wisselen, bijvoorbeeld bij luchttransport. Zodra je sterke temperatuurwisselingen hebt, heb je ook last van vocht door condensatie, simpelweg omdat lucht bij hogere temperatuur meer vocht kan bevatten dan bij lagere temperatuur.
Dat vocht kan producten fors beschadigen, met name elektronica is niet blij met vocht dat altijd op verkeerde plaatsen neerslaat.

Als je nu zo'n zakje silica-gel in je pakketje meeverpakt, heb je geen last van condens omdat de silica-gel alle vocht aan zich bindt.
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pluz!

Andere antwoorden (3)

Om vocht op te vangen zodat het pakketje niet beschadigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat neemt vocht op en voorkomt beschadiging van het product.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hier staat een extra uitleg over het product: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Silicagel
13 jaar geleden
Dat is een mini vocht vreter deze hebben we ook in onze meterkast staan ook voor het vocht maar dan groot