Wat gebeurt er precies (scheikundig gezien) met het chloor in het zwembad na een onweersbui (dit verdwijnt danwel het gehalte wordt minder)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Door de elecktrische ontlading van onweer komt er meer ozon in de lucht. Dit geeft een eractie met chloor. Het chloor wordt dan "gebonden" ofzoeits. hoe het precies in elkaar zit weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat mij niet om of er "zoiets" gebeurt en of je "niet precies weet hoe het zit" want dat wil ik nu juist wel precies weten! Maar toch dank voor de reacties.

Andere antwoorden (1)

Bij een onweersbui zal het vaak ook regenen. Er zal dus meer water in het zwembad komen, en als de hoeveelheid chloor in het water gelijk blijft (of zelfs minder wordt door gewoonweg verdamping enz) zal het gehalte dus enigszins afnemen. Ik kan me niet voorstellen dat het "onweer" zelf enige invloed op de verschillende concentraties in het zwembad heeft.