Dat kan:

Bijvoorbeeld als restproduct bij het verbranden van zuiver waterstofgas. (de bekende knalgasproef)

Toegevoegd na 1 minuut:
2 H2 (waterstof) + O2 (zuurstof) → 2 H2O (water)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kort en bondig

Andere antwoorden (3)

Water wordt overal ter wereld op grote schaal aangemaakt. Alle verbranding van organische producten, zoals olie, hout, aardgas etc, leveren water op doordat van de brandstoffen de koolstof tot CO2 verbrandt en het waterstof tot water verbrandt.
itsme
13 jaar geleden
Water wordt niet gemaakt op het laboratorium. Dit is productie. Het water,kraanwater moet wel onderzocht worden of dit aan bepaalde eisen voldoet. Maar water wordt er niet gemaakt.

Op iedere laboratorium wordt er demiwater gebruikt. Dit is extra gezuiverd water.Omdat er in leidingwater nog veel zouten in zitten is het resultaat van de analyse anders. En dat is niet te bedoeling. Ook demiwater moet dus worden geproduceerd worden maar dat gebeurt niet door analisten.
De analisten die in het laboratorium werken, onderzoeken of de producten aan de eisen voldoen. Wat de analisten wel doen is het maken van vloeistoffen zoals zoutzuur van 1 mol. Die ze nodig hebben voor een analyse.
Maar ze mogen niet iets produceren en dat door klanten door verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet gemaakt, wel geproduceerd als reststof van een chemische reactie, bv bij verbranding van waterstof peroxide.