Er is al heel veel gedaan om de zure regen terug te dringen. Dit door o.a. zware eisen te stellen aan auto’s en uitstoot van de industrie. De verbindingen in de lucht die de zure regen veroorzaakten in de jaren 80 die ooit schrikbarend hoog was, zijn door opgelegde maatregelen teruggebracht, en daarmee is de zure regen langzamerhand verminderd. Maatregelen waren o.a. verplichte katalysators op de auto’s en in de industrie filters plaatsen voor de uitstoot plaatsvind, maar ook andere productiemethoden die minder belastend waren. Zure regen was extreem in het oude Oostblok waar het milieu ondergeschikt aan productie.

Toegevoegd na 1 minuut:
waar het milieu ondergeschikt aan productie was :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de uitstoot van zwavel en stikftofverbindingen te reduceren. Het gebied dat reeds verzuurd is, kun je met kalk neutraliseren.