Kan iemand me iets uitleggen over tachyonen?

Hoe kan iets dat denkbeeldig is, sneller gaan dan het licht?
- Ik heb al wat op internet gezocht, maar ik vond niet echt een bron die duidelijk antwoord gaf op mijn vraag.

Toegevoegd na 8 minuten:
Bestaan er eigenlijk wel tachyonen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Waarom zou iets wat denkbeeldig is, niet sneller kunnen dan het licht? De snelheid van het licht is bepaald, heeft dus vaste waarde, als je bedenkt dat een denkbeeldig iets 2 keer sneller is, is dat dus zo, denkbeeldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't Is niet eerlijk. Toen ik in een vraag suggereerde dat er theoretisch iets sneller dan het licht kon gebeuren, werd mijn vraag gewoon van de site gegooid. Benieuwd of ik hiervoor ook strafpunten krijg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'T is de toon die muziek maakt, en de formulering die de GV maakt... Het klinkt dat jouw vraag tegen de huisregels was...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel, het was mijn eerste vraag hier (ik zal ze maar niet herhalen) en ze had betrekking op de gevolgen van de Hubble constante op termijnen van meer dan 13,7 miljard jaar. Een fenomeen waarvoor wikipedia sinds eind vorig n.a.v. een gelijkaardig debat volgende pagina bijwerkte: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hubbleconstante
Ik vroeg me af hoe men kan uitsluiten dat er op dit ogenblik al iets achter de waarnemingshorizon zou kunnen liggen. Bv fotonen die ouder zijn 13,9 miljard jaar. "Dit" soort hypothetische vragen was niet toegestaan (wat impliceert dat "andere" soorten hypothetische vragen wel kunnen). Omdat men hier meent dat de uitdijing van het heelal een beweging is en daarom niet sneller kan gaan dan c. Heel wat gerenommeerde fysici denken daar anders over, hier vind je daar o.a. een voorbeeld van: http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/14588
Niet erg "open minded" voor andere meningen...
het is niet bewezen of tachyonen bestaan.
het is onderdeel van een theorie.

Toegevoegd na 36 seconden:
voor de uitleg of iets denkbeeldigs sneller kan gaan dan licth sluit ik me aan bij kloptwel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet alleen denkbeeldig, ze zijn ook niet uit te sluiten . Probleem is echter dat ze volgens de theorie (want dat is het nog steeds) niet langzamer dan het licht 'zouden' kunnen. Dit maakt het meteen erg moeilijk ze aan te tonen