wat is het materiaal met de grootste dichtheid?

is dit een elementair deeltje zoals een quark of is dit een bepaalde alliage. dus een klein volume met een relatief grote massa.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

Het zwaarste metaal is osmium, 22,6 kg per kubieke decimeter. Nog zwaardere aardse materialen ken ik niet.
Een zwart gat heeft de hoogste dichtheid in het heelal, overigens niet exact uit te drukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de wetenschap is er toch nog niet over uit welke het zwaarste metaal is: osmium of iridium. of is mijn informatie incorrect en is dat inmiddels bepaald dat osmium de grootste dichtheid heeft?

Andere antwoorden (7)

elk proton en neutron heeft dezelfde dichtheid, maar als we spreken van een stof met de grootste dichtheid is dat diamant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goud (AU) heeft een nog hogere dichtheid, 19320kg per kubieke meter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diamand en metaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grootheid dichtheid heeft de eenheid kg/m3. Als je met materiaal bedoelt iets wat je op aarde kunt vinden, dan is het juiste antwoord al gegeven. Maar als je bedoelt ergens in het heelal, dan is een zwart gat het materiaal met de hoogste dichtheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zwaarste materiaal is het materiaal waaruit een zwart gat bestaat, omdat dit alles wat nabij komt in zich opneemt, zelfs kometen en asteroiden hoeveel dit echter precies is is niet bekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar een neutronenster is redelijk zwaar, een 'beetje' neutronenster ter grootte van een speldenkop weegt hetzelfde als 2 vrachtwagens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat Osmium veel stabiele isotopen heeft die in wisselende samenstelling voorkomen (afhankelijk van de vindplaats) is er een strijd gaande tussen Osmium en Iridium.
Het maakt dus uit hoe de samenstelling van de isotopen waaruit het osmium bestaat, of Osmium of Iridium het zwaarst is (de hoogste dichtheid heeft.)
Ik meen mij te herinneren dat "natuurlijk osmium verondersteld wordt uit en vaste samenstelling van stabiele isotopen te bestaan in welke situatie Osmium een iets hogere dichtheid heeft als Iridium.
Dus in dit geval bepaalt de afspraak dat osmium de hoogste dichtheid heeft.