wat is het kleinste deeltje dat er bestaat?

Ik heb ergens gelezen dat dit een neutrino zou zijn, is het bestaan van Neutrino's bewezen? Of is het kleinste deeltje iets anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Niks is het kleinste toch?

Het beste antwoord

elektronen neutrino's en quarks en hun antideeltjes (antimaterie) zijn de elementaire deeltjes die bewezen zijn, alhoewel niet waargenomen. vele wetenschappers vinden dit niet toereikend en denken dat er nog kleinere deeltjes te vinden zijn. deze onderzoeken bv de bovengenoemde snaartheorie. elektronen zijn ± 9,109534×10-31 kg en niet verder op te delen in andere deeltjes. de elementaire deeltjes kunnen worden waargenomen als straling. zo zijn fotonen (licht) de straling die vrijkomt als elementaire deeltjes vervallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De string (ofwel snaar) zou het kleinste deeltje zijn waaruit alles is opgebouwd. Meer info vindt je op google onder kwantum mecanica
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....hmm....kan je die string niet in twee delen breken...?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, daar is die te krachtig zijn. namelijk electrice en magnetische deeltjes. Dezelfde krachten die er voor zorgen dat je niet door de aarde zakt bijvoorbeeld.