heeft neerslag extra invloed op de gezondheid van de mens?

Door het broeikaseffect, veranderd het klimaat. Zo komt er ook meer neerslag. Heeft dit invloed op de gezondheid van de mens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

ja en nee het meeste van invloed op de mens is de hoeveelheid zonlicht, hoe meer zonlicht hoe beter een mens zich voelt. Neerslag maakt depressief omdat de wolken daglicht dimmen. Een buitje in de zomer doet mensen altijd weer goed omdat er dan de 'frisse' ozongeur vrijkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar die invloed kan zowel positief als negatief zijn: iemand met hooikoorts is reuzeblij met een bui die de pollen uit de lucht haalt, iemand met astma kan het extra benauwd krijgen door regen.
Daarnaast kan de natuur veranderen als het natter wordt, zeker als het ook warmer wordt: denk aan verandering in de insectenstand en de gevolgen daarvan (sommige trekvogels komen terug uit Afrika terwijl de piek in bijvoorbeeld de rupsen waarmee ze hun jongen voeren dan al bezig is).
Ook kan extra vocht leiden tot meer vochtproblemen in huis, wat ongezond kan zijn.