Daar zijn heel veel definities van, maar geen die er absoluut het beste is. Het zijn ook vooral heel relatieve begrippen; als je van binnen naar buiten gaat kan het heel anders aanvoelen voor verschillende mensen afhankelijk van hoe warm het binnen was.
Voor de mens is koud en warm verbonden aan de lichaamstemperatuur, maar zelfs dat is natuurlijk een beetje relatief.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Koud = Lage temperatuur
Warm = Hoge temperatuur
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Warm en koud zijn gevoelens, en omdat dit een subjectief begrip is, zijn hier geen definities voor
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koud is een gevoel, heeft geen vaste waarde. kokend water is koud in vergelijking met magma.

ijs is warm in vergelijking met Stikstof.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koud en warm zijn relatieve begrippen. Op kleuterscholen laat men kinderen dit nog vaak zien door met drie bakjes water (warm-kamertemperatuur-koud) een klein experimentje uit te voeren: eerst het kleine handje in het bakje koud water en vervolgens in die van kamertemperatuur levert dan vaak een "lekker warm" op, eerst het kleine handje in het bakje warm water en vervolgens in die van kamertemperatuur levert dan juist vaak een "brrr koud" op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Google knows it all
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is relatief ^^
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Warm en koud zijn benaderingen, vandaar dat er schei- en natuurkundig altijd in graden wordt gemeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koud bestaat niet. Koud is alleen de absolute afwezigheid van warmte, en dat punt heet Kelvin..en het is 273 graden onder nul. 'kouder' kan niet, omdat bij die temperatuur alle warmte afwezig is.
Absolute warmte is niet bekend.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Warm is waar warmte uit kan komen.
Koud is waar alleen warmte in kan.