Waarom geen stroomopwekking via de branding?

Met onze lange kustlijn levert de branding een constante
stroom, misschien op te vangen en te regelen met
kleppen in een betonwand o.d.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit noemt men Golfslagenergie. Het is in ontwikkeling in diverse landen. Op dit moment zijn de kosten echter nog flink hoger dan de baten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je wat rondwandeld met google zul je zien dat jouw idee al bestaat. Soms experimenteel en soms compleet uitgevoerd.
http://www.citg.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=7f4cdf38-4d23-4814-b150-6d5f148e42ec&lang=nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed idee! alleen wordt er al stroom opgewekt mbv stroming in de zee. van die windmolentjes maar dan onder water. er zijn nog veel meer manieren. bijv stroom opwekken uit golfslag, naar mijn idee wordt nog nog veel te weinig gebruikt. aan de andere kant heb je altijd van die activisten die er tegen zijn omdat dan een natuurgebied aangetast wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet langs de Noordzeekust! Dat plan zal de toeristenindustrie in ons land, wat voor een groot deel van de kust afhankelijk is, een flinke genadeklap geven!

Wat wel zou kunnen zijn getijdencentrales bij de Afsluitdijk en de Brouwersdam. Hier zijn onderzoeken naar gaande.

In de jaren '70 is een idee geopperd om een lange dam te bouwen tussen Schotland en Noorwegen. Die zou genoeg energie opleveren om geheel Eurazië van stroom te voorzien.
Absurd om uit te voeren, natuurlijk.